ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τί συμβαίνει πραγματικά με τον Προαστιακό του Λαυρίου!
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 05 Ιουνίου 2013 19:36
Πλήθος ερωτημάτων προκάλεσε η σπουδή που επέδειξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ – πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κώστας Σπηλιόπουλος για την επαναφορά του καυτού – όπως αποδεικνύεται – ζητήματος της κατασκευής της γραμμής του Προαστιακού μέχρι το Λιμάνι του Λαυρίου.
Ο κ. Σπηλιόπουλος επανέφερε το θέμα μιλώντας σε συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας με τίτλο «Έργα μεταφορικών υποδομών ως μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας».
Οι αποκλειστικές πληροφορίες του notioanatolika.gr αναφέρουν ότι αυτό δεν έγινε τυχαία στον παρόνυτα χρόνο αφού η κατασκευή της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής συζητήθηκε πρόσφατα σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ.
Μάλιστα έγινε λόγος για ένα κονδύλι 100 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τα 31 χιλιόμετρα της γραμμής η οποία θα ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στο νέο λιμάνι του Λαυρίου.
Η συζήτηση στο δ.σ. περιστράφηκε γύρω από την ανάγκη... επικαιροποίησης των υπαρχουσων μελετών, κάτι που σαφώς προκαλεί ερωτήματα αφού έχουν γίνει πάμπολλες μελέτες στα δέκα χρόνια που το θέμα έρχεται και φεύγει από την επικαιρότητα.
«Για ποιόν λόγο χρειάζεται επικαιροποίηση των μελετών και ποιών μελετών» ήταν το ερώτημα που έθεσε στο notioanatolika.gr κορυφαίο στέλεχος του ΤΕΕ όταν άκουσε και τον κ. Σπηλιόπουλο.
Κατά τα λοιπά ο σχεδιασμός παραμένει ο ίδιος. Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (Μαρκόπουλο, Λιμάνι) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Αμφιτροπή, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου).
Βέβαια μοιάζει περίεργο το γεγονός ότι κάθε χιλιόμετρο από τα 31 θα κοστίσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια ευρώ κάτι που στελέχη της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ δικαιολογούν λόγω του υψηλού κόστους των απαλλοτριώσεων εκτάσεων στην πορεία της σιδηροδρομικής γραμμής.
Εκτάσεων οι οποίες – σε πλείστες περιπτώσεις – αν και βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως, υπάρχει ο φόβος ότι θα χαρακτηριστούν... αστικές!
Σχόλια