Date2

Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2021 20:57:54

rss

αναζήτηση

makripano

Πόρτο Ράφτη: Έπεσαν οι υπογραφές για το εσωτερικό δίκτυο αποχέτευσης – Παραμένει στον αέρα η μεταφορά των λυμάτων

Αλλάξτε μέγεθος

diktio erteka

Θετική εξέλιξη, τουλάχιστον εν μέρει, θεωρείται το γεγονός ότι υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του εσωτερικού δικτύου αποχέτευσης του Πόρτο Ράφτη.

Ανάδοχος του έργου αναδείχθηκε η εταιρεία ΕΡ.ΤΕ.ΚΑ. Α.Ε. με ποσοστό που αγγίζει το 55%.

Το πρόβλημα όμως της μεταφοράς των λυμάτων παραμένει αφού η σύμβαση για τη δημιουργία του αγωγού μεταφοράς παραμένει στον αέρα με την ανάδοχο αυτού του έργου, την ΙΝΤΡΑΚΑΤ να έχει καταγγείλει τη σχετική σύμβαση.

Σε ό,τι αφορά το έργο που ανέλαβε τελικά η ΕΡ.ΤΕ.ΚΑ. με τίτλο «Δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων Πόρτο Ράφτη — Α’ φάση» με αναθέτουσα αρχή το Δήμο Μαρκοπούλου δημοπρατήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου 2020 και στις 14 του ίδιου μήνα αποσφραγίστηκαν οι προσφορές. Συνολικά 13 σχήματα συμμετείχαν στη διαδικασία. Το αρχικό κόστος του έργου είχε εκτιμηθεί σε  ποσό με ΦΠΑ 26,88 εκατ. ευρώ ( 21.6 εκατ. ευρώ τιμή χωρίς ΦΠΑ).

Η υπογραφή της σύμβασης, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας ypodomes.com πραγματοποιήθηκε στις 21 Δεκεμβρίου 2020 (κάτι για το οποίο δεν θεώρησε αναγκαίο η δημοτική αρχή Αλλαγιάννη να ενημερώσει με ανακοίνωσή της) και η διάρκεια των έργων ορίστηκε στους 36 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις κατά την κατασκευαστική περίοδο, το έργο θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.

Σημειώνεται ότι το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Το αντικείμενο του έργου

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή τμήματος του συνολικού δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στο Πόρτο Ράφτη, το οποίο θα καλύπτει το κύριο παραλιακό μέτωπο του οικισμού, κάποιους από τους κεντρικούς συλλεκτήρες, καθώς και τους Κεντρικούς Αποχετευτικούς Αγωγούς (Κ.Α.Α.), οι οποίοι είναι είτε αγωγοί βαρύτητας είτε δίδυμοι κεντρικοί καταθλιπτικοί αγωγοί των αντλιοστασίων μεταφοράς ακαθάρτων.

Η κατασκευή των αντλιοστασίων αποτελεί αντικείμενο ανεξάρτητης εργολαβίας. Το δίκτυο βαρύτητας έχει συνολικό μήκος 37,9 χιλιόμετρα περίπου και αποτελείται από αγωγούς διαμέτρων από 200 έως 800 χιλιοστά.

Το μήκος διαδρομής των δίδυμων καταθλιπτικών αγωγών είναι 7,2 χιλιόμετρα περίπου, με διατομές αγωγών από 110 έως 600 χιλιοστά.

Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνεται και η κατασκευή 1.500 ιδιωτικών συνδέσεων.

Το πρόβλημα με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Πάντως ενώ η παραπάνω εξέλιξη είναι θετική, το πρόβλημα του έργου των αντλιοστασίων παραμένει αφού η ανάδοχος του τμήματος αυτού συνεχίζει να επιμένει στην καταγγελία της σχετικής σύμβασης που υπεγράφη στις 16 Ιουλίου 2018 από αυτήν και την τότε διοίκηση του Σωτήρη Μεθενίτη, ζητώντας παράλληλα και αποζημίωση ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ανάδοχος ΙΝΤΡΑΚΑΤ με δύο επιστολές της, στις 9 Ιουλίου 2020 και στις 30 Οκτωβρίου 2020 επιμένει στην καταγγελία της σύμβασης με τον κίνδυνο να χαθεί ακόμη και η χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ.

Έτσι μπορεί μέχρι το 2024 να έχει δημιουργηθεί το εσωτερικό δίκτυο αποχέτευσης του Πόρτο Ράφτη όμως δεν θα είναι δυνατόν να λειτουργήσει αφού δεν θα υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη μεταφορά των λυμάτων!

 

      Ακολουθήστε μας και στο twitter!     

 

Σχόλια